cara membuat NEW widget star spacewarp / bintang bertaburan di blog | Iv@nk Loew Go.blog Iv@nk Loew Go.blog: cara membuat NEW widget star spacewarp / bintang bertaburan di blog
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Rabu, 20 November 2013

cara membuat NEW widget star spacewarp / bintang bertaburan di blog

Widget star warp / bintang bertaburan,..
  • login akun blog anda
  • klik TATA LETAK / LAYOUT
  • klik TAMBAH GADGET
  • klik HTML/JAVASCRIPT
  • Copas kode di bawah,..
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var speed=40; // lower number for faster
var warp=3; // from 1 to 10
var stars=150; // number of stars
var colour="#60f"; // colour of stars
var position=0; // set to '0' for foreground and '-1' for stars to appear in the background, behind text on the page

/****************************
*      Star Warp Effect     *
*(c)2005-11 mf2fm web-design *
*  http://www.mf2fm.com/rv  *
* DON'T EDIT BELOW THIS BOX *
****************************/
var i;
var strs=new Array();
var strx=new Array();
var stry=new Array();
var stdx=new Array();
var stdy=new Array();
var strz=new Array();
var swide=800;
var shigh=600;
warp=1+warp/125;
window.onload=function() { if (document.getElementById) {
  var i, temp;
  boddie=document.createElement("div");
  boddie.style.position="fixed";
  boddie.style.top="0px";
  boddie.style.left="0px";
  boddie.style.width="1px";
  boddie.style.height="1px";
  boddie.style.overflow="visible";
  boddie.style.backgroundColor="transparent";
  boddie.style.zIndex=position;
  i=document.body.style.backgroundColor;
  if (document.body.parentNode) {
    if (i) document.body.parentNode.style.backgroundColor=i;
    document.body.style.backgroundColor="transparent";
  }
  document.body.insertBefore(boddie, document.body.firstChild);
  set_width();
  for (i=0; i<stars; i++) {
    strs[i]=document.createElement("div");
    strs[i].style.color=colour;
    strs[i].style.backgroundColor="transparent";
    strs[i].style.position="absolute";
    strs[i].appendChild(document.createTextNode("*"));
    strs[i].style.font="13px monospace";
    stdy[i]=Math.random()*6-3;
    stdx[i]=Math.random()*8-4;
    temp=Math.random()*100;
    strx[i]=swide/2+temp*stdx[i];
    stry[i]=shigh/2+temp*stdy[i];
    if (Math.abs(stdx[i])+Math.abs(stdy[i])>5) strz[i]=13;
    else if (Math.abs(stdx[i])+Math.abs(stdy[i])>3) strz[i]=7;
    else strz[i]=2;
    strs[i].style.fontSize=strz[i]+"px";
    boddie.appendChild(strs[i]);
  }
  setInterval("warp_drive()", speed);
}}

function warp_drive() {
  var i;
  for (i=0; i<stars; i++) {
    stry[i]+=stdy[i];
    strx[i]+=stdx[i];
    stdx[i]*=warp;
    stdy[i]*=warp;
    if (stry[i]>0 && stry[i]<shigh && strx[i]>0 && strx[i]<swide) {
      if (Math.abs(stdx[i])+Math.abs(stdy[i])>strz[i]) strs[i].style.fontSize=++strz[i]+"px";
      strs[i].style.left=strx[i]+"px";
      strs[i].style.top=stry[i]+"px"
    }
    else {
      strx[i]=swide/2;
      stry[i]=shigh/2;
      strx[i]+=3*(stdx[i]=Math.random()*8-4);
      stry[i]+=3*(stdy[i]=Math.random()*6-3);
      if (Math.abs(stdx[i])+Math.abs(stdy[i])>5) strz[i]=13;
      else if (Math.abs(stdx[i])+Math.abs(stdy[i])>3) strz[i]=7;
      else strz[i]=2;
      strs[i].style.fontSize=strz[i]+"px";
    }
  }
}

window.onresize=set_width;
function set_width() {
  var sw_min=999999;
  var sh_min=999999;
  if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
    if (document.documentElement.clientWidth>0) sw_min=document.documentElement.clientWidth;
    if (document.documentElement.clientHeight>0) sh_min=document.documentElement.clientHeight;
  }
  if (typeof(self.innerWidth)!="undefined" && self.innerWidth) {
    if (self.innerWidth>0 && self.innerWidth<sw_min) sw_min=self.innerWidth;
    if (self.innerHeight>0 && self.innerHeight<sh_min) sh_min=self.innerHeight;
  }
  if (document.body.clientWidth) {
    if (document.body.clientWidth>0 && document.body.clientWidth<sw_min) sw_min=document.body.clientWidth;
    if (document.body.clientHeight>0 && document.body.clientHeight<sh_min) sh_min=document.body.clientHeight;
  }
  if (sw_min==999999 || sh_min==999999) {
    sw_min=800;
    sh_min=600;
  }
  swide=sw_min;
  shigh=sh_min;
}
// ]]>
</script>

  • klik SIMPAN / SAVE
Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB

0 komentar:

POST A COMMENT

Contact Us

Nama

Email *

Pesan *

 
Copyright © . All Rights Reserved.
Designed by :-IV@NK GRIBATAKO.BLOGSPOT
Best Blogger Tips