cara membuat NEW widget block warp snake di blog | Iv@nk Loew Go.blog Iv@nk Loew Go.blog: cara membuat NEW widget block warp snake di blog
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Rabu, 20 November 2013

cara membuat NEW widget block warp snake di blog

widget block worm snake
  • login akun blog anda
  • klik TATA LETAK/LAYOUT
  • klik TAMBAH GADGET
  • klik HTML/JAVASCRIPT
  • Copas kode di bawah,..
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var colours=new Array("#ffffff", "#f9f3ff", "#f7eeff", "#eeddff", "#e6ccff", "#ddbbff", "#d5aaff", "#cc99ff"); // select colours to fade from background colour to worm colour
var border="#9933ff"; // colour of border
var speed=80; // speed of animation, lower is faster
var worm=24; // length of worm
var size=20; // size of blocks

/***************************\
* Block Worm Graphic Effect *
*(c)2005-12 mf2fm web-design *
*  http://www.mf2fm.com/rv  *
* DON'T EDIT BELOW THIS BOX *
\***************************/
var swide, shigh;
var blox=new Array();
var bloy=new Array();
var bloc=new Array();
var blok=new Array();
var blot=new Array();
var dx, dy;
var x, y;
var c=0;
var pete=speed*worm/colours.length;
var boddie;
window.onload=function() { if (document.getElementById) {
  var i, d, s;
  boddie=document.createElement("div");
  boddie.style.position="fixed";
  boddie.style.top="0px";
  boddie.style.left="0px";
  boddie.style.width="1px";
  boddie.style.height="1px";
  boddie.style.overflow="visible";
  boddie.style.backgroundColor="transparent";
  document.body.appendChild(boddie);
  size+=4;
  set_width();
  x=4+size*Math.floor(swide/(size*2));
  y=4+size*Math.floor(shigh/(size*2));
  for (i=0; i<worm; i++) {
    d=document.createElement("div");
    s=d.style;
    s.width=(size-4)+"px";
    s.height=(size-4)+"px";
    s.overflow="hidden";
    s.position="absolute";
    s.border="1px solid "+border;
    blok[i]=s;
    boddie.appendChild(d);
    bloc[i]=-1;
    blox[i]=x;
    bloy[i]=y;
    blot[i]=false;
  }
  set_dir(true);
  setInterval('mainblock()', speed);
}}

function set_dir(hardth) {
  var n=dx;
  if (hardth) {
    dx=size*(Math.floor(3*Math.random())-1);
    dy=size*(Math.floor(3*Math.random())-1);
  }
  else {
    if (dx && dy) {
      if (Math.random()<0.5) dx=0;
      else dy=0;
    }
    else if (!dy) dy=(Math.random()<0.5)?size:-size;
    else dx=(Math.random()<0.5)?size:-size;
  }
}

function mainblock() {
  var t=false;
  while (x+dx>swide || x+dx<0 || y+dy>shigh || y+dy<0 || Math.random()<.1 || (t=in_array(x+dx, y+dy, c))) set_dir(t);
  blok[c].left=(blox[c]=(x+=dx))+"px";
  blok[c].top=(bloy[c]=(y+=dy))+"px";
  bloc[c]=colours.length;
  if (blot[c]) clearTimeout(blot[c]);
  subblock(c);
  c=++c%worm;
}

function in_array(xtest, ytest, pos) {
  var i, j;
  for (i=pos-3; i<pos; i++) {
    j=(i<0)?i+worm:i;
    if (blox[j]==xtest && bloy[j]==ytest) return (true);
  }
  return (false);
}

function subblock(r) {
  if (--bloc[r]>-1) {
    blok[r].backgroundColor=colours[bloc[r]];
    blot[r]=setTimeout("subblock("+r+")", pete);
  }
  else blot[r]=false;
}

window.onresize=set_width;
function set_width() {
  var sw_min=999999;
  var sh_min=999999;
  if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
    if (document.documentElement.clientWidth>0) sw_min=document.documentElement.clientWidth;
    if (document.documentElement.clientHeight>0) sh_min=document.documentElement.clientHeight;
  }
  if (typeof(self.innerWidth)!="undefined" && self.innerWidth) {
    if (self.innerWidth>0 && self.innerWidth<sw_min) sw_min=self.innerWidth;
    if (self.innerHeight>0 && self.innerHeight<sh_min) sh_min=self.innerHeight;
  }
  if (document.body.clientWidth) {
    if (document.body.clientWidth>0 && document.body.clientWidth<sw_min) sw_min=document.body.clientWidth;
    if (document.body.clientHeight>0 && document.body.clientHeight<sh_min) sh_min=document.body.clientHeight;
  }
  if (sw_min==999999 || sh_min==999999) {
    sw_min=800;
    sh_min=600;
  }
  swide=sw_min-size;
  shigh=sh_min-size;
}
// ]]>
</script>

  • klik SIMPAN / SAVE
Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB

0 komentar:

POST A COMMENT

Contact Us

Nama

Email *

Pesan *

 
Copyright © . All Rights Reserved.
Designed by :-IV@NK GRIBATAKO.BLOGSPOT
Best Blogger Tips