cara membuat NEW widget rumput laut di blog | Iv@nk Loew Go.blog Iv@nk Loew Go.blog: cara membuat NEW widget rumput laut di blog
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Rabu, 20 November 2013

cara membuat NEW widget rumput laut di blog

widget rumput laut
  • login akun blog anda
  • klik TATA LETAK/ LAYOUT
  • klik TAMBAH GADGET 
  • klik HTML/JAVASCRIPT
  • Copas kodenya di bawah....
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var speed=40; // lower number for faster animation
var colour="#6600ff"; // colour of weed
var fronds=6; // how many fronds of seaweed, the more there are the slower the script runs
var flength=0.66; // maximum height of the fronds compared to the screen height.  0.5 is half way to the top
var fobble=6; // how much do the fronds wobble (8 is about the maximum sensible)
var girth=40; // how thick are the fronds in pixels

/***************************\
*  Slithery Seaweed Effect  *
*(c)2012-12 mf2fm web-design*
*  http://www.mf2fm.com/rv  *
* DON'T EDIT BELOW THIS BOX *
\***************************/
var fron=new Array();
var frox=new Array();
var frod=new Array();
var frop=new Array();
var froa=new Array();
var frob=new Array();
var swide, shigh;

function addLoadEvent(funky) {
  var oldonload=window.onload;
  if (typeof(oldonload)!='function') window.onload=funky;
  else window.onload=function() {
    if (oldonload) oldonload();
    funky();
  }
}

addLoadEvent(slither);

function inArray(needle, haystack) {
  var i;
  for (i=0; i<haystack.length; i++) {
    if (haystack[i]==needle) return true;
  }
  return false;
}

function slither() { if (document.getElementById) {
  var i, f, w, x=new Array();
  set_width();
  for (f=0; f<fronds; f++) {
    fron[f]=new Array();
    frod[f]=new Array();
    frox[f]=new Array();
    frop[f]=0;
    froa[f]=0.03+0.03*Math.random();
    do { i=Math.floor(girth/2*(2+Math.floor(2*(swide/girth-4)*Math.random()))); }
    while ( inArray(i, x) )
    x[f]=i;
    frob[f]=createDov(x[f]);
    document.body.appendChild(frob[f]);
  }
  for (f=0; f<fronds; f++) {
    h=Math.floor(shigh/2*flength*(0.66+0.33*Math.random()));
    for (i=0; i<=h; i++) {
      w=2*Math.floor(girth/2*Math.sin(2.2*i/h));
      frod[f][i]=0;
      frox[f][i]=Math.floor(girth-w/2);
      fron[f][i]=createDuv(w, frox[f][i], -2*(i-h));
      frob[f].appendChild(fron[f][i]);
    }
    wavy_seaweed(f, i);
  }
}}

function createDov(left) {
  var d, s;
  d=document.createElement("div");
  s=d.style;
  s.position="fixed";
  s.bottom="0px";
  s.left=left+"px";
  s.overflow="visible";
  s.width=2*girth+"px";
  s.height=swide*flength+"px";
  s.backgroundColor="transparent";
  s.zIndex="998";
  if (navigator.appName!="Microsoft Internet Explorer") s.opacity="0.66";
  return (d);
}

function createDuv(width, left, bottom) {
  var d, s;
  d=document.createElement("div");
  s=d.style;
  s.position="absolute";
  s.height="2px";
  s.width=width+"px";
  s.left=left+"px";
  s.bottom=bottom+"px";
  s.overflow="hidden";
  s.backgroundColor=colour;
  if (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer") s.filter="alpha(opacity=66)";
  return (d);
}

function wavy_seaweed(f, h) {
  var i, x, s;
  s=h*h/fobble;
  frod[f][h-2]=Math.sin(frop[f]);
  fron[f][h-2].style.left=frox[f][h-2]+frod[f][h-2]+"px";
  frop[f]+=froa[f]+Math.random()*0.005;
  if (Math.random()>.95) {
    froa[f]=froa[f]-0.015+0.03*Math.random();
    if (froa[f]<0.03) froa[f]=0.03;
    if (froa[f]>0.08) froa[f]=0.08;
  }
  for (i=0; i<h-2; i++) {
    x=(1+i/s)*frod[f][i+1];
    if (Math.floor(x)!=Math.floor(frod[f][i])) fron[f][i].style.left=frox[f][i]+Math.floor(x)+"px";
    frod[f][i]=x;
  }
  setTimeout('wavy_seaweed('+f+','+h+')', speed);
}

window.onresize=set_width;
function set_width() {
  var sw_min=999999;
  var sh_min=999999;
  if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
    if (document.documentElement.clientWidth>0) sw_min=document.documentElement.clientWidth;
    if (document.documentElement.clientHeight>0) sh_min=document.documentElement.clientHeight;
  }
  if (typeof(self.innerWidth)=='number' && self.innerWidth) {
    if (self.innerWidth>0 && self.innerWidth<sw_min) sw_min=self.innerWidth;
    if (self.innerHeight>0 && self.innerHeight<sh_min) sh_min=self.innerHeight;
  }
  if (document.body.clientWidth) {
    if (document.body.clientWidth>0 && document.body.clientWidth<sw_min) sw_min=document.body.clientWidth;
    if (document.body.clientHeight>0 && document.body.clientHeight<sh_min) sh_min=document.body.clientHeight;
  }
  if (sw_min==999999 || sh_min==999999) {
    sw_min=800;
    sh_min=600;
  }
  swide=sw_min;
  shigh=sh_min;
}
// ]]>
</script>

  • klik SIMPAN / SAVE
Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB

0 komentar:

POST A COMMENT

Contact Us

Nama

Email *

Pesan *

 
Copyright © . All Rights Reserved.
Designed by :-IV@NK GRIBATAKO.BLOGSPOT
Best Blogger Tips