cara membuat NEW widget hujan / rainy afternoon di blog | Iv@nk Loew Go.blog Iv@nk Loew Go.blog: cara membuat NEW widget hujan / rainy afternoon di blog
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Rabu, 20 November 2013

cara membuat NEW widget hujan / rainy afternoon di blog

widget rainy afternoon
  • login akun blog anda
  • klik TATA LETAK/LAYOUT
  • klik TAMBAH GADGET
  • klik HTML/JAVASCRIPT
  • Copas kodenya di bawah,..
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var speed=33; // lower number for faster
var drops=100; // number of 'drops'
var colour="#999"; // colour of drops (generally grey!)

/***************************\
*   Rainy Afternoon Effect  *
*(c)2011-13 mf2fm web-design*
*  http://www.mf2fm.com/rv  *
* DON'T EDIT BELOW THIS BOX *
\***************************/

var flks=new Array();
var flkx=new Array();
var flky=new Array();
var fldy=new Array();
var swide, shigh, boddie;
var ie_version=(navigator.appVersion.indexOf("MSIE")!=-1)?parseFloat(navigator.appVersion.split("MSIE")[1]):false;

function addLoadEvent(funky) {
  var oldonload=window.onload;
  if (typeof(oldonload)!='function') window.onload=funky;
  else window.onload=function() {
    if (oldonload) oldonload();
    funky();
  }
}

addLoadEvent(storm);

function storm() { if (document.getElementById) {
  var r1, r2;
  boddie=document.createElement("div");
  boddie.style.position="fixed";
  boddie.style.top="0px";
  boddie.style.left="0px";
  boddie.style.width="1px";
  boddie.style.height="1px";
  boddie.style.overflow="visible";
  boddie.style.backgroundColor="transparent";
  document.body.appendChild(boddie);
  set_width();
  for (var i=0; i<drops; i++) {
    flks[i]=createDiv(16, 2, "transparent");
    r1=createDiv(6, 2, colour);
    r1.style.top="10px";
    r1.style.left="0px";
    flks[i].appendChild(r1);
    r2=createDiv(10, 2, colour);
    r2.style.top="0px";
    r2.style.left="0px";
    if (ie_version && ie_version<10) r2.style.filter="alpha(opacity=25)";
    else r2.style.opacity=0.25;
    flks[i].appendChild(r2);
    flkx[i]=2*Math.floor(Math.random()*swide/2);
    flky[i]=Math.floor(Math.random()*shigh);
    fldy[i]=2+Math.floor(Math.random()*4);
    flks[i].style.left=flkx[i]+"px";
    flks[i].style.top=flky[i]+"px";
    boddie.appendChild(flks[i]);
  }
  setInterval("cats_and_dogs()", speed);
}}

function createDiv(height, width, colour) {
  var div=document.createElement("div");
  div.style.position="absolute";
  div.style.height=height+"px";
  div.style.width=width+"px";
  div.style.overflow="hidden";
  div.style.backgroundColor=colour;
  return (div);
}

window.onresize=set_width;
function set_width() {
  var sw_min=999999;
  var sh_min=999999;
  if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
    sw_min=document.documentElement.clientWidth;
    sh_min=document.documentElement.clientHeight;
  }
  if (typeof(self.innerWidth)!="undefined" && self.innerWidth) {
    if (self.innerWidth<sw_min) sw_min=self.innerWidth;
    if (self.innerHeight<sh_min) sh_min=self.innerHeight;
  }
  if (document.body.clientWidth) {
    if (document.body.clientWidth<sw_min) sw_min=document.body.clientWidth;
    if (document.body.clientHeight<sh_min) sh_min=document.body.clientHeight;
  }
  if (sw_min==999999 || sh_min==999999) {
    sw_min=800;
    sh_min=600;
  }
  swide=sw_min-2;
  shigh=sh_min;
}

function cats_and_dogs(c) {
  var i, x, o=0;
  for (i=0; i<drops; i++) {
    flky[i]+=fldy[i];
    if (flky[i]>=shigh-16) {
      flky[i]=-16;
      fldy[i]=2+Math.floor(Math.random()*4);
      flkx[i]=2*Math.floor(Math.random()*swide/2);
      flks[i].style.left=flkx[i]+"px";
    }
    flks[i].style.top=flky[i]+"px";
  }
}
// ]]>
</script>

  • klik SIMPAN / SAVE
Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB

0 komentar:

POST A COMMENT

Contact Us

Nama

Email *

Pesan *

 
Copyright © . All Rights Reserved.
Designed by :-IV@NK GRIBATAKO.BLOGSPOT
Best Blogger Tips