cara membuat NEW widget blob firefly bubble blue di blog | Iv@nk Loew Go.blog Iv@nk Loew Go.blog: cara membuat NEW widget blob firefly bubble blue di blog
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Rabu, 20 November 2013

cara membuat NEW widget blob firefly bubble blue di blog

widget blob firefly blue
  • login akun blog anda
  • klik TATA LETAK/LAYOUT
  • klik TAMBAH GADGET
  • klik HTML/JAVASCRIPT
  • Copas kodenya di bawah,...
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var colour="#9933ff"; // what colour are the blobs
var speed=66; // speed of animation, lower is faster
var blobs=20; // how many blobs are in the jar
var charc=String.fromCharCode(9679); // a blob - can be changed to charc='hello' or charc='*' for a different effect

/***************************\
*   Blobs in a Jar Effect   *
*(c)2012-13 mf2fm web-design*
*  http://www.mf2fm.com/rv  *
* DON'T EDIT BELOW THIS BOX *
\***************************/

var div;
var xpos=new Array();
var ypos=new Array();
var zpos=new Array();
var dx=new Array();
var dy=new Array();
var dz=new Array();
var blob=new Array();
var swide=800;
var shigh=600;
var ie_version=(navigator.appVersion.indexOf("MSIE")!=-1)?parseFloat(navigator.appVersion.split("MSIE")[1]):false;

function addLoadEvent(funky) {
  var oldonload=window.onload;
  if (typeof(oldonload)!='function') window.onload=funky;
  else window.onload=function() {
    if (oldonload) oldonload();
    funky();
  }
}

addLoadEvent(fill_the_jar);

function fill_the_jar() {
    var i, dvs;
    div=document.createElement('div');
    dvs=div.style;
    dvs.position='fixed';
    dvs.left='0px';
    dvs.top='0px';
    dvs.width='1px';
    dvs.height='1px';
    document.body.appendChild(div);
    set_width();
    for (i=0; i<blobs; i++) {
      add_blob(i);
      jamjar(i);
    }
}

function add_blob(ref) {
    var dv, sy;
    dv=document.createElement('div');
    sy=dv.style;
    sy.position='absolute';
    sy.textAlign='center';
    if (ie_version && ie_version<10) {
      sy.fontSize="10px";
      sy.width="100px";
      sy.height="100px";
      sy.paddingTop="40px";
      sy.color=colour;
      dv.appendChild(document.createTextNode(charc));
    }
    else if (ie_version) {
      sy.fontSize="1px";
      sy.width="0px";
      sy.height="0px";
    }
    else {
      dv.appendChild(document.createTextNode(charc));
      sy.color='rgba(0,0,0,0)';
    }
     ypos[ref]=Math.floor(shigh*Math.random());
    dy[ref]=(0.5+Math.random())*(Math.random()>.5?2:-2);
    xpos[ref]=Math.floor(swide*Math.random());
    dx[ref]=(0.5+Math.random())*(Math.random()>.5?2:-2);
    zpos[ref]=Math.random()*20;
    dz[ref]=(0.5+Math.random())*(Math.random()>.5?.5:-.5);
    blob[ref]=dv;
    div.appendChild(blob[ref]);
    set_blob(ref);
}

function rejig(ref, xy) {
  if (xy=='y') {
    dx[ref]=(0.5+Math.random())*sign(dx[ref]);
    dy[ref]=(0.5+Math.random())*-sign(dy[ref]);
  }
  else {
    dx[ref]=(0.5+Math.random())*-sign(dx[ref]);
      dy[ref]=(0.5+Math.random())*sign(dy[ref]);
  }
}

function sign(a) {
  if (a<0) return (-2);
  else if (a>0) return (2);
  else return (0);
}

function set_blob(ref) {
    var sy;
    sy=blob[ref].style;
    sy.top=ypos[ref]+'px';
    sy.left=xpos[ref]+'px';
    if (ie_version && ie_version<10) {
      sy.filter="glow(color="+colour+",strength="+zpos[ref]+")";
      sy.fontSize=30-zpos[ref]+"px";
    }
    else if (ie_version) {
      sy.boxShadow="0px 0px 40px "+zpos[ref]+"px "+colour;
    }
    else {
      sy.textShadow=colour+' 0px 0px '+zpos[ref]+'px';
      sy.fontSize=40+zpos[ref]+'px';
    }
}

function jamjar(ref) {
    if (ypos[ref]+dy[ref]<-50 || ypos[ref]+dy[ref]>shigh) rejig(ref, 'y');
    ypos[ref]+=dy[ref];
    if (xpos[ref]+dx[ref]<-50 || xpos[ref]+dx[ref]>swide) rejig(ref, 'x');
    xpos[ref]+=dx[ref];
    if (zpos[ref]+dz[ref]<0 || zpos[ref]+dz[ref]>20) dz[ref]=-dz[ref];
    zpos[ref]+=dz[ref];
    set_blob(ref);
    setTimeout("jamjar("+ref+")", speed);
}

window.onresize=set_width;
function set_width() {
  var sw_min=999999;
  var sh_min=999999;
  if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
    if (document.documentElement.clientWidth>0) sw_min=document.documentElement.clientWidth;
    if (document.documentElement.clientHeight>0) sh_min=document.documentElement.clientHeight;
  }
  if (typeof(self.innerWidth)!="undefined" && self.innerWidth) {
    if (self.innerWidth>0 && self.innerWidth<sw_min) sw_min=self.innerWidth;
    if (self.innerHeight>0 && self.innerHeight<sh_min) sh_min=self.innerHeight;
  }
  if (document.body.clientWidth) {
    if (document.body.clientWidth>0 && document.body.clientWidth<sw_min) sw_min=document.body.clientWidth;
    if (document.body.clientHeight>0 && document.body.clientHeight<sh_min) sh_min=document.body.clientHeight;
  }
  if (sw_min==999999 || sh_min==999999) {
    sw_min=800;
    sh_min=600;
  }
  swide=sw_min;
  shigh=sh_min;
}
// ]]>
</script>

  • klik SIMPAN / SAVE
Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB

0 komentar:

POST A COMMENT

Contact Us

Nama

Email *

Pesan *

 
Copyright © . All Rights Reserved.
Designed by :-IV@NK GRIBATAKO.BLOGSPOT
Best Blogger Tips