cara memasang NEW Widget DUA BOLA MATA / two ball eyes di blog | Iv@nk Loew Go.blog Iv@nk Loew Go.blog: cara memasang NEW Widget DUA BOLA MATA / two ball eyes di blog
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Rabu, 20 November 2013

cara memasang NEW Widget DUA BOLA MATA / two ball eyes di blog

widget animasi two eyes / sepasang dua bola mata...
  • login akun blog sobat
  • klik TATA LETAK/LAYOUT
  • klik TAMBAH GADGET
  • klik HTML/JAVASCRIPT
  • Copas kodenya di bawah,..
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var width=150; // width of the eyes in pixels
var colour="#06f"; // colour of the eye - bluey green in this case
var iris="#000"; //   colour of the iris (normally black);

/***************************\
*   Moving Eyeballs Effect  *
*(c)2012-3 mf2fm web-design *
*  http://www.mf2fm.com/rv  *
* DON'T EDIT BELOW THIS BOX *
\***************************/
var swide=800;
var shigh=600;
var sleft=sdown=0;

var glasses, lefteye, righteye;

function addLoadEvent(funky) {
  var oldonload=window.onload;
  if (typeof(oldonload)!='function') window.onload=funky;
  else window.onload=function() {
    if (oldonload) oldonload();
    funky();
  }
}

addLoadEvent(draw_eyes);

function draw_eyes() {
  var i, j, l, m;
  glasses=document.createElement("div");
  i=glasses.style;
  i.position="fixed";
  i.top="50%";
  i.left="50%";
  i.width="1px";
  i.height="1px";
  i.overflow="visible";
  i.zIndex="100";
  document.body.appendChild(glasses);
  lefteye=document.createElement("div");
  righteye=document.createElement("div");
  i=lefteye.style;
  j=righteye.style;
  i.position=j.position="absolute";
  i.width=j.width="1px";
  i.height=j.height="1px";
  i.overflow=j.overflow="visible";
  i.zIndex=j.zIndex="101";
  glasses.appendChild(lefteye);
  glasses.appendChild(righteye);
  for (m=-1.1; m<2; m+=2.2) for (i=-width; i<width; i++) {
    l=Math.pow(width*width-i*i, 0.5);
    j=line(m*width-l, i, 2*l, colour, 0.5);
    glasses.appendChild(j);
  } 
  for (i=-width/2; i<width/2; i++) {
    l=Math.pow(width*width/4-i*i, 0.5);
    j=line(-1.1*width-l, i, 2*l, iris, 0.8);
    lefteye.appendChild(j);
  }
  for (i=-width/2; i<width/2; i++) {
    l=Math.pow(width*width/4-i*i, 0.5);
    j=line(1.1*width-l, i, 2*l, iris, 0.8);
    righteye.appendChild(j);
  }
  set_width();
  set_scroll();
}

function line(left, top, width, colour, opacity) {
  var d, s;
  d=document.createElement("div");
  s=d.style;
  s.position="absolute";
  s.height="1px";
  s.width=width+"px";
  s.left=left+"px";
  s.top=top+"px";
  s.overflow="hidden";
  s.backgroundColor=colour;
  s.pointerEvents="none";
  s.opacity=opacity;
  if (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer") s.filter="alpha(opacity="+(opacity*100)+")";
  return d;
}

document.onmousemove=mouse;
function mouse(e) {
  var x, y, xdiff, ydiff, distn;

  y=(e)?e.pageY:event.y;
  x=(e)?e.pageX:event.x;
  x-=sleft;
  y-=sdown;

  xdiff=x+(1.1*width)-(swide*0.5);
  ydiff=y-shigh/2;
  distn=Math.pow(xdiff*xdiff+ydiff*ydiff,0.5);
  if (distn>width/2.5) {
    xdiff=xdiff*width/distn/2.5;
    ydiff=ydiff*width/distn/2.5;
  }
  lefteye.style.top=ydiff+"px";
  lefteye.style.left=xdiff+"px";

  xdiff=x-(1.1*width)-(swide*0.5);
  ydiff=y-shigh/2;
  distn=Math.pow(xdiff*xdiff+ydiff*ydiff,0.5);
  if (distn>width/2.5) {
    xdiff=xdiff*width/distn/2.5;
    ydiff=ydiff*width/distn/2.5;
  }
  righteye.style.top=ydiff+"px";
  righteye.style.left=xdiff+"px";
}

document.onscroll=set_scroll;
function set_scroll() {
  if (typeof(self.pageYOffset)=="number") {
    sdown=self.pageYOffset;
    sleft=self.pageXOffset;
  }
  else if (document.body.scrollTop || document.body.scrollLeft) {
    sdown=document.body.scrollTop;
    sleft=document.body.scrollLeft;
  }
  else if (document.documentElement && (document.documentElement.scrollTop || document.documentElement.scrollLeft)) {
    sleft=document.documentElement.scrollLeft;
    sdown=document.documentElement.scrollTop;
  }
  else {
    sdown=0;
    sleft=0;
  }
}

window.onresize=set_width;
function set_width() {
  var sw_min=999999;
  var sh_min=999999;
  if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
    if (document.documentElement.clientWidth>0) sw_min=document.documentElement.clientWidth;
    if (document.documentElement.clientHeight>0) sh_min=document.documentElement.clientHeight;
  }
  if (typeof(self.innerWidth)!="undefined" && self.innerWidth) {
    if (self.innerWidth>0 && self.innerWidth<sw_min) sw_min=self.innerWidth;
    if (self.innerHeight>0 && self.innerHeight<sh_min) sh_min=self.innerHeight;
  }
  if (document.body.clientWidth) {
    if (document.body.clientWidth>0 && document.body.clientWidth<sw_min) sw_min=document.body.clientWidth;
    if (document.body.clientHeight>0 && document.body.clientHeight<sh_min) sh_min=document.body.clientHeight;
  }
  if (sw_min==999999 || sh_min==999999) {
    sw_min=800;
    sh_min=600;
  }
  swide=sw_min;
  shigh=sh_min;
}
// ]]>
</script>

  • klik SIMPAN / SAVE
Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB

0 komentar:

POST A COMMENT

Contact Us

Nama

Email *

Pesan *

 
Copyright © . All Rights Reserved.
Designed by :-IV@NK GRIBATAKO.BLOGSPOT
Best Blogger Tips